جستجو

برای زیرسازی قبل از نصب کاغذ دیواری چه کارهایی باید انجام دهیم؟

زیرسازی به رفع کردن مشکلات دیوار مانند ترک های ناشی از نشست ساختمان، شکاف ها و فرو رفتگی های دیوار، گفته می شود. این کارها را معمولا نصابهای کاغذ دیواری یا نقاش ها، انجام می دهد زیرا در این کار تخصص دارند و همچنین وسایل مورد نیاز برای انجام آن را نیز دارد.
زیرسازی معمولا با بتونه کاری صورت می گیرد به این صورت که نصاب کاغذ دیواری، ناهمواری های دیوار و ترک های ایجاد شده گذشته را به وسیله بتونه با ابزارهایی که در اختیار دارد، پر و صاف می کند و دیوار را آماده برای نصب کاغذ دیواری می کند. البته بعد از زیرسازی اول باید صبر کنید تا بتونه خشک شود که حدود یک ساعت طول می کشد، سپس اقدام به نصب کاغذ دیواری نمایید.

 

برای زیرسازی کاغذ دیواری کارهای ذیل صورت می پذیرد:
– تراشیدن دیوار در قسمتهایی که دچار ناهمواری و ترک شده اند.
– از بین بردن نم دیوارها و اطمینان از خشک بودن کلیه قسمت ها.
– بتونه کاری.
– کشیدن سمباده و صاف کردن نهایی سطوح.
– استفاده از چسب مخصوص که primer(پرایمر) نام دارد.
پرایمرها معمولا از ترکیب چسب کاغذ دیواری که حلال آن آب می باشد و نوعی رزین اکرلیک تهیه می شود که ضمن حفظ ماهیت تنفسی سطح زیرین، باعث چسبندگی بیشتر سطوح با کاغذ دیواری می گردد.
جهت رقیق کردن محلول، پرایمر را توسط همزن با دور آهسته با آب به نسبت حداکثر یک به پنج (با توجه به میزان جذب سطح زیر کار) مخلوط نمایید تا محلول یکنواخت شود. هر چه میزان جذب دیوار بالاتر باشد، میزان آب را کمتر نمایید. رقیق کننده را به صورت تدریجی تا حصول غلظت مناسب اضافه نمایید. پرایمر کاغذ دیواری را با توجه به شرایط، به وسیله قلمو و یا غلتک روی سطح اجرا نمایید. برای اجرای لایه بعدی، زمان انتظار مناسب حداقل نیم تا یک ساعت را رعایت فرمایید.

 

بعد از آماده شدن دیوارها و سطوح و اطمینان از عدم وجود گرد و غبار و رطوبت در هیچکدام از مناطق، نصاب اقدام به نصب کاغذ دیواری می نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه ما شوید

برای اطلاع از آخرین محصولات و خبرها و تخفیفات دنیای کاغذ دیواری، عضو خبرنامه ما شوید!