جستجو

چگونه کاغذ دیواری را در منزل ست کنیم؟

قیمت کاغذ دیواری گلدار

گاهی پیش می آید که تمایل به تغییر در فضاهای خود داریم، ست کردن کاغذ دیواری با پرده و مبل به‌ شکلی هنرمندانه و حرفه‌ای، باعث می‌شود که برخی اتاق‌ها و فضاها بسیار زیبا به نظر برسند اما قبل از تغییر دکوراسیون باید به بسیاری از نکات توجه کنیم مثل انتخاب صحیح کاغذدیواری و هماهنگ کردن آن با محیط و دیگر وسایل منزل.
هر مکان متناسب با کاربری که دارد ، نیاز به یک نوع خاصی کاغذ دیواری دارد.
برای مثال می‌توانید یک عنصر بزرگ دکوراسیون داخلی در فضا را به عنوان راهنما برای ست کردن کاغذ دیواری در نظر بگیرید مثل ست‌کردن کاغذ دیواری با مبلمان، شومینه و… ،و مطابق با آن پیش بروید. این عناصر دکوراسیون داخلی می‌توانند پرده‌ها، مبلمان، یک اکسسوری و وسیله دکوراتیو خاص در خانه باشد و یا حتی مدل شومینه شما در خانه می‌تواند در انتخاب کاغذ دیواری خانه شما تاثیرگذار باشد.
در انتخاب و ست کردن کاغذ دیواری نکته ها و روشهایی هست که با دنبال کردن آنها نتیجه چندین برابر بهتر و مناسب تر خواهد شد.
در طراحی فضای داخلی سه عنصر اصلی وجود دارد ، این سه عنصر اصلی عبارتند از:
کاغذ دیواری
• مبلمان
• پرده
اگر بین این سه عنصر ناهماهنگی به وجود بیاید ،تاثیر منفی در زیبایی منزل ما دارد. قبل از هماهنگ کردن کاغذدیواری با وسایل باید سبک خودمان را انتخاب کنیم و بعد از آن ، انتخاب صحیح رنگ و طرح مناسب با مبلمان و پرده‌ها است.
(در انتخاب کاغذ دیواری با وسایل باید به نور آن مکان هم توجه کرد. زیرا نور، فاکتور بسیار مهمی در انتخاب ما است.)

اتاقخواب مهمانسرا
ست کردن طرح کاغذ دیواری
تنوع وسیع و بی‌پایان طرح کاغذ دیواری‌ها دست شما را در این زمینه کاملاً باز کرده است. با توجه به تنوع بالای طرح کاغذ دیواری‌ها می‌توانید طرح هماهنگ با دکوراسیون خانه خود را به راحتی پیدا کنید. طرح‌های دمشقی و اسلیمی عموماً جز طرح‌های کلاسیک و طرح‌های هندسی، سه‌بعدی، چوب، چرم و فانتزی مدرن هستند. هماهنگی بین طرح کاغذ دیواری با سبک دکوراسیون را هرگز فراموش نکنید.
کاغذ دیواری با طرح بزرگ مناسب فضاهای بزرگ مانند پذیرایی و سالن و کاغذ دیواری با طرح ریز مناسب فضاهای کوچک است. برای بلند نشان دادن سقف می‌توانید از کاغذ دیواری راه‌راه با خطوط پهن استفاده کنید. بهتر است از طرح شلوغ پشت تلویزیون استفاده نکنید زیرا منجر به خسته‌شدن چشم می‌شود.

کاغذ دیواری پشت تی وی
ست کاغذ دیواری با مبلمان
از مهم ترین دیزاین های خانه، انتخاب و ست کاغذ دیواری با مبلمان است. به طور کلی مبلمان یکی از مهم ترین اجزای دکوراسیون هر خانه است. به همین علت اگر در انتخاب مبلمان و طیف رنگی کاغذ دیواری خود دقت نکنید، ممکن است خانه شما کوچک تر، تیره تر و نا هماهنگ تر به نظر برسد. وقتی کاغذ دیواری شما دارای طرح هایی با تناژ طلایی و کرم است، برای ست کاغذ دیواری با مبلمان خانه از رنگ هایی مانند قهوه ای، شیری، نسکافه ای و سایر رنگ ها در این تناژ استفاده کنید. برای کاغذ دیواری با تناژ طلایی، استفاده از مبلمان با رنگ هایی متضاد مانند زرشکی هم چشم نوازی و جذابیت خاص خود را دارد.
اگر دکوراسیون خانه شما کلاسیک با مبلمان استیل و تزئینات طلایی و نقره‌ای پرزرق‌وبرق است، دور کاغذ دیواری‌های مدرن یا هندسی را خط بکشید. همچنین ست کردن کاغذ دیواری‌ با طرح پیچ‌خورده و منحنی با مبلمان صاف و مدرن جلوه خوبی ندارد. اگر مبلمان شما مدرن و خنثی است، کاغذ دیواری‌های هندسی مانند طرح‌های دایره‌ای و سه‌بعدی را از دست ندهید. پس در وهله اول ببینید که به مبلمان مدرن و رنگ‌های خنثی علاقه دارید یا رنگ‌های روشن و جزئیات زیاد را می‌پسندید.

کاغذ خاص
هماهنگ کردن کاغذ دیواری و پرده
یکی از راحت‌ترین راه‌های هماهنگ کردن کاغذ دیواری و پرده، ایجاد هارمونی میان الگوهای طرح‌دار با ساده و تک رنگ است. چنین هارمونی را ما به طور طبیعی و روزانه، در موارد دیگر هم به کار می‌گیریم. خیلی اوقات ما مانتوی گل‌داری را با شال یا روسری تک رنگ و ساده می پوشیم یا مبلمان ساده‌ای را با فرش و پرده گلدار ست می‌کنیم. برای هماهنگی کاغذ دیواری با پرده نیز، بهتر است یکی از آن‌ها طرح‌دار و دیگری ساده باشد. در این‌جا شما بیشتر باید به هماهنگ کردن رنگ‌های کاغذ دیواری و پرده خود توجه کنید. غالبا در این نوع چیدمان،از پرده ساده استفاده می‌شود. به عنوان نمونه اگر کاغذ دیواری شما دارای گل‌های ریز است ، از پرده‌های همرنگ با گل‌های درون طرح، یعنی درجاتی از رنگ صورتی، آبی، گلبهی یا بنفش است کنید. البته توجه داشته باشید، این پرده‌ها باید ساده باشند.
همچنین در این مورد شما می توانید، از کنتراست (تضاد تیرگی وروشنی)هم استفاده کنید.اگر رنگ کاغذ دیواری شما روشن است و رنگ‌ گل‌ها با زمینه کاغذ دیواری تفاوتی چندانی ندارد، به کمک یک پرده با رنگی مکمل جلوه خانه و محل زندگی خود را دو چندان کنید؛ برخی از طرح‌ها نقوشی با رنگ‌بندی روشن با طیفی از سفید تا کرم دارند. این الگوهابا پرده‌هایی با رنگ تیره مانند قهوه‌ای پر رنگ یا حتی مشکی، به زیبایی هماهنگ می شوند.
به خطوط عمودی و افقی و راستای الگوها نیز دقت کنید. اگر کاغذ دیواری شما طرح‌های عمودی دارد، بهتر است پرده شما دیگر خالی از خطوط عمودی باشد. در این حالت پرده حریر با گل‌های بافته شده یا پارچه پرده‌ای با الگویی شلوغ نیز، در هماهنگی با کاغذ دیواری شما قرار می‌گیرد. در این صورت چشمان شما، از تکرار خطوط خاصی خسته نمی‌شود و در فضا می‌چرخد.

مشاهده فیلم کاتالوگ کاغذ دیواری گلدار براش استورک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه ما شوید

برای اطلاع از آخرین محصولات و خبرها و تخفیفات دنیای کاغذ دیواری، عضو خبرنامه ما شوید!