جستجو

برای اتاق های کوچک چه کاغذ دیواری مناسب است؟

برند یورک

برای اتاق های کوچک چه کاغذ دیواری مناسب است؟
رشد روز افزون جمعیت و آپارتمان نشینی و افزایش قیمت خانه باعث شده افراد جامعه بسمت خانه هایی با ابعاد کوچکتر بروند و در نتیجه طراحی فضاهای کوچک و استفاده حداکثری از فضا یکی از دغدغه های اصلی مردم شهرهای بزرگ باشد.
از طرفی دیگر کاغذ دیواری های بسیاری با رنگ و تنوع فراوان در بازار وجود دارد که می توانند موجب سردرگرمی شما در انتخاب شوند. اگر خانه شما از فضای کوچکی تشکیل شده است و یا برای بخش های خاصی از خانه مانند راهرو به دنبال کاغذ دیواری مناسب هستید، باید پیش از انتخاب هر گونه کاغذ دیواری، از یک سری نکات آگاهی داشته باشید تا بتوانید کاغذ دیواری مناسب با این فضاها را انتخاب کنید
هر کاغذ دیواری دارای سه ویژگی اساسی به نام رنگ، طرح و جنس است. شما زمانی که می خواهید کاغذ دیواری مناسب با یک فضای کوچک مانند راهرو، سرویس بهداشتی و … انتخاب کنید، باید به این سه ویژگی توجه کنید
اولین گام انتخاب رنگ
ترکیب رنگ برای دیوار خانه های کوچک باید نور را به فضا تزریق کرده و به آن بُعد ببخشند. رنگ های تیره به هیچ عنوان برای دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک مناسب نمی باشند، مگر اینکه شما از کوچک تر دیده شدن فضای منزل و شلوغی آن ناراحتی نداشته باشید یا بخواهید با نورپردازی های زیاد تعادل را در محیط بوجود آورید.
ساکنین منازل کوچک با استفاده از رنگ ها و چیدمان دکوراسیون سعی در بزرگ تر دیده شدن محیط منزل خود دارند. همان طور که گفته شد برخی از افراد نیز به این تاثیر رنگ ها بی تفاوت بوده و با توجه به سلیقه و علاقه خود رنگ های تیره را در کنار نورپردازی بیشتر انتخاب می کنند
رنگ های روشن و تیره
ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که تاثیر رنگ های تیره و یا روشن بر فضای اتاق های کوچک چه می تواند باشد؟

ما برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که تاثیر رنگ های روشن بر فضای خانه کوچک مانند تاثیر رنگ های سرد است و فضا کوچک را بزرگتر نشان

می دهد و تاثیر رنگ های تیره بر فضای خانه کوچک مانند تاثیر رنگ های گرم است و فضای کوچک را کوچکتر می کند.


تناژهای تیره و روشن
اگه می خواهید از دو رنگ متفاوت در یک اتاق استفاده کنید، توصیه ما این است که از تناژها ی تیره و روشن یک رنگ استفاده کنید به این صورت که رنگ های تیره تر و یا پر رنگ تر را در پایین محدوده دید چشم افراد و رنگ های روشن تر را در بالای نقطه دید چشم افراد قرار دهید تا به این صورت فضا بزرگتر دیده شود.
(نکته دیگری که باید در این جا مطرح شود این است که رنگ های خنثی مانند سفید، کرم و بژ نیز می توانند گزینه مناسبی برای اتاق ها و فضاهای کوچک باشند.)
طرح کاغذ دیواری مناسب برای فضاهای کوچک
پس از انتخاب رنگ مناسب، زمان آن فرا می رسد که طرح مناسب کاغذ دیواری را انتخاب کنید. کاغذ دیواری با طرح های بزرگ، باعث می شود که فضا کوچکتر دیده شود
اما کاغذ دیواری با طرح های کوچک و ظریف، باعث می شود که فضا بزرگتر دیده شود.
پس در نتیجه برای فضاهای کوچک کاغذ دیواری هایی با طرح ریز و ظریف انتخاب کنید.
همچنین اگر فضای کوچک و باریکی دارید می توانید از کاغذ دیواری هایی استفاده کنید که الگو آن به صورت افقی تکرار می شود تا اتاق بزرگتر دیده شود.

جنس کاغذ دیواری مناسب برای فضاهای کوچک
در صورتی که در فضای کوچکی که وجود دارد، نور خورشید کمی تابیده می شود، بهتر است از کاغذ دیوارهایی استفاده شود که جنس براقی دارند، درست مانند کاغذ دیوار متالیک تا بهتر بتوانند نور را در فضای خانه منعکس کنند و این گونه فضا روشن تر می شود و اتاق بزرگتر جلوه می کند.
نکته قابل توجه در این بخش این است که اگر نور خورشید زیادی وارد فضای مورد نظر می شود، بهتر است از کاغذ دیواری های براق استفاده نشود.
اگر شما تصمیم داشته باشید که دیوارهای خود را به یک رنگ یا نهایت 2 رنگ تبدیل کنید، می توانید از رنگ آمیزی استفاده کنید ولی اگر مهارت کافی در رنگ آمیزی نداشته باشید، نمی توانید طرح های جذاب بر روی دیوار خود ایجاد کنید، پس بهترین گزینه انتخاب کاغذ دیواری است.
در این مقاله تلاش شد به این سوال پاسخ داده شود که بهترین کاغذ دیواری برای یک فضای کوچک چه نوع کاغذ دیواری می باشد. رنگ، طرح و جنس 3 ویژگی اساسی یک کاغذ دیواری است که می تواند به شما کمک کند تا یک فضای کوچک را به یک فضای بزرگتر تبدیل کنید. به طور کلی می توان گفت رنگ های سرد با ترکیب طرح های ریز بهترین گزینه برای بزرگتر نشان دادن یک فضا است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه ما شوید

برای اطلاع از آخرین محصولات و خبرها و تخفیفات دنیای کاغذ دیواری، عضو خبرنامه ما شوید!