جستجو

چند پیشنهاد رنگی برای اتاق پسر جوان و نوجوان

رنگ‌ها در دکوراسیون اتاق خواب از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و علاوه بر زیبایی، در میزان انتقال انرژی و آرامش فضا و به‌طور کلی روحیه‌ی افراد نقش به سزایی دارند. انتخاب رنگ اتاق خواب باتوجه به سن و جنس افراد می‌تواند متفاوت باشد، با انتخاب رنگ‌های متناسب و زیبا برای دیوارها و مبلمان فضا می‌توان به افزایش نشاط فضا کمک شایانی کرد. اتاق خواب پسرانه باید با انرژی و هیجان انگیز بوده و با روحیات آنان هماهنگ باشد. در این راستا، مقاله پیش رو سعی در معرفی تعدادی ترکیب رنگی مناسب جهت استفاده در اتاق پسران دارد.
انتخاب رنگ اتاق فرزندان در سنین پایین‌تر برعهده‌ی والدین است و باگذر زمان و افزایش سن آن‌ها این انتخاب با نظر و سلیقه خود فرد می‌تواند تغییر کند.
۱- ترکیبات آبی
ترکیب آبی روشن با رنگ سفید برای اتاق کودک پسر دارای سن پایین مناسب است و فضایی پرانرژی ایجاد خواهد کرد. این ترکیب موجب القای حس آرامش شده و از اضطراب کودکان می‌کاهد. این ترکیب رنگی بسیار مناسب کودکان پرخاشگر و کج‌خلق است و سبب بهبود رفتار آنان می‌شود.
پسرها در سنین بالاتر رنگ‌های پررنگ را دوست دارند، ترکیب رنگی پیشنهادی برای آن‌ها آبی پررنگ در کنار سفید یا مشکی است. رنگ آبی تیره سبب افزایش هوشیاری می‌شود با این حال استفاده تنها از آن در طولانی مدت سبب خستگی می‌شود به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در کنار رنگ آبی تیره، رنگ سفید، طوسی یا مشکی استفاده شود تا اثر منفی آن را خنثی کند.
برای استفاده از رنگ آبی در فضای فرزند دلبندتان از استیکرهای دیزنی یورک استفاده کنید و تغییر زیبایی در اتاقش ایجاد نمایید.
۲- ترکیبات نارنجی
نارنجی رنگی بسیار گرم و پرحرارت است و سبب افزایش اعتماد به نفس، استقلال و افزایش حس همکاری در پسران می‌شود. این رنگ برای پسرانی که تمایل به رنگ‌‎های شاد دارند، پیشنهاد بسیار مناسبی است. استفاده به تنهایی و به‌ویژه از درجه پررنگ آن زیاد دلپذیر نیست، به همین دلیل در بیشر مواقع آن را در کنار رنگ‌های دیگر به کار می‌برند.
۳- ترکیبات خاکستری
خاکستری رنگی خنثی است و به آسانی با سایر رنگ‌ها ترکیب می‌شود. برای پسرانی که خواهان اتاقی با فضایی کاملا روشن هستند ترکیب آن با سفید یا طیف‌های روشن خاکستری پیشنهاد می‌شود و برای کسانی که خواهان تنوع رنگی بیشتر هستند استفاده از یک یا دو رنگ گرم در کنار خاکستری پیشنهاد می‌شود.
مبلمان نارنجی و کاغذ دیواری خاکستری رنگ جلوه خاصی به فضا می بخشد.

۴- ترکیب زردلیمویی
رنگ زرد، رنگی است که در هر شرایطی از به کار بردن آن می‌توان لذت برد. این رنگ پرحرارت، گرم و جاذب افکار مثبت، از رنگ‌های پرطرفدار به حساب می‌آید که مناسب هردو سبک سنتی و مدرن است و به راحتی با سایر رنگ‌ها از جمله آبی، طوسی، سبز و … ترکیب می‌شود. درجه‌های پررنگ آن سبب افزایش تمرکز و درجه کم‌رنگ آن سبب تحریک حافظه و بالارفتن قدرت یادگیری می‌شود.
ترکیب رنگ زرد با رنگ آبی که هردو از رنگ‌های اصلی هستند، ترکیبی منحصر به فرد و زنده ایجاد می‌کند که طرفداران زیادی دارد.
ترکیب زرد و سبز از دیگر ترکیب‌های هوشمندانه است که بسیار مناسب اتاق خواب است و در عین زیبایی، جذاب و آرامش‌بخش است.
بردرهای اتاق کودک و نوجوان یورک پیشنهاد مناسبی برای ترکیب رنگهای مختلف می باشد.
۵- ترکیبات قهوه‌ای
قهوه‌ای رنگی گرم، آرامش‌بخش و دارای طیف‌های زیادی است. طراحی اتاق خواب پسرانه با تلفیق این رنگ در کنار رنگ کرمی یا سفید بسیار شیک و مدرن است. برای افزایش زیبایی اتاق‌هایی با رنگ قهوه‌ای، می‌توان از مبلمان‌هایی با طرح چوب استفاده نمود.
برای افزایش جذابیت فضای داخل اتاقی به رنگ قهوه‌ای، می‌توان این رنگ را در کنار رنگی سرد نظیر آبی استفاده کرد و به اتاق روح و نشاطی خاص بخشید.
استفاده از طیف‌های روشن این رنگ در کنار رنگ بژ، آرامش و پاکیزگی را به ارمغان می‌آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه ما شوید

برای اطلاع از آخرین محصولات و خبرها و تخفیفات دنیای کاغذ دیواری، عضو خبرنامه ما شوید!