جستجو

۸ رنگ منتخب برای محیط کار و دکوراسیون اداری

محیط کاری افراد یکی از مهم‌ترین مکان هایی است که باید در انتخاب رنگ و دکوراسیون توجه زیادی شود زیرا مدت زمان زیادی در آن سپری می‌شود. در این مقاله سعی بر این شده که با پیشنهاد تغییر رنگ دکوراسیون اداری و محیط کارتان حال و هوای دیگری به روحیه شما ببخشیم. با پیشنهاد چند رنگ و صحبت در مورد ابعاد مختلف هر یک، انتخاب را به خودتان می‌سپاریم تا یک محیط جدید برای خود خلق کرده و رنگ مناسب اتاق کار خود را بیابید.
رنگهایی که در طراحی داخلی و دکوراسیون استفاده می کنید بر جو ایجاد شده تاثیر می گذارند و شما باید قبل از اینکه رنگ ها را انتخاب کنید به درستی آن را ارزیابی کنید. برای مثال یک اتاق استراحت نیاز به آرامش دارد. اتاق نشیمن باید هیجان انگیز و انرژی بخش باشد و غیره.
رنگ های مورد استفاده در محیط اداری

سفید

نشان دهنده خلوص و پاکیزگی است اما گاهی اوقات می تواند معادل خسته کننده و تکراری به نظر برسد.سفید می تواند دفتر محل کارتان را بیش از حد استریل کند.
ساده ترین رنگی که در هر محیط استفاده می‌شود سفید است. اما به دلیل نشانه وضوح و شفافیت در کار، آرامش و سکون موجود در این رنگ، سفید رنگ مناسب اتاق کار نیز به شمار نمی رود از این رنگ به طور معمول برای دیوارهای ادارت استفاده می‌شود؛ اما نکته منفی این رنگ در عادت کردن به آن است که باعث می‌شود شما نسبت به تغییر رنگ محیط خود کوتاهی نمایید.

مشکی

احساس قدرت و کنترل را از محیط سلب می کند، اما می تواند نور طبیعی را جذب کند، پس مراقب باشید! این می تواند به عنوان یک رنگ نسبتا مرموز با یک ذهن ناخوشایند عمل کند، اما از سوی دیگر، زمانی که به عنوان یک رنگ مکمل ، به همراه زرد یا خاکستری می تواند یک فضای زیبایی لوکس ایجاد کند.

خاکستری روشن

رنگ مناسب اتاق کار افرادی است که نیاز به تمرکز بالا وخلق ایده‌های نو دارند؛ چرا که باعث می‌شود حواس شخص پرت نشود. همچنین قرار گرفتن در چنین مکانی باعث می‌شود فرد احساس خستگی نکند. اغلب استودیوهای صوتی و گالری‌های گرافیکی از این رنگ برای حفظ و ذخیره انرژی نیروهای خود کمک می‌گیرند. هیچ وقت نباید از چنین رنگی به صورت گسترده و تک رنگ استفاده کرد.

آبی

اغلب با عمق و ثبات همراه است، آبی همچنین نماد اعتماد، نشان دهنده آرامش است و برای بدن و ذهن مفید است ، آبی نظر برخی از ادارات ، میل به یک فضای آرام، است. نگرانی های مربوط به بهره وری یا انرژی را از بین می برد. آبی در دفتر می تواند بیش از حد آرام باشد، اما انتخاب یک آبی تسکین دهنده می تواند انتخاب خوبی باشد. شرکت‌های بزرگ از این رنگ برای دفاتر رسمی خود استفاده می‌کنند. آن‌ها با این رنگ پرستیژ و کلاس کاری خود را به رخ رقبا و مشتریان کشیده و خود را برتر معرفی می‌کنند. برای ایجاد حس قدرت از رنگ‌های مکمل خاص مانند سبز یا زرد باید استفاده کنید.

سبز آبی

سبز تعادل و رشد را نشان می دهد. رنگی که ما را به محیط طبیعی متصل می کند. بهترین راه برای معرفی سبز به فضای اداری شما از طریق دیوارهای سبز و گیاهان گلدان است . این برای سبز آبی این اسم در خود دنیایی از لطافت و انرژی‌های قابل جذب را می‌پروراند. ایجاد حالات روحانی و به وجود آوردن حس سبکی در این رنگ کاملا قابل لمس است. از این رنگ برای دیوار شاخص اتاق کار خود استفاده کنید، هر زمان که کارتان گره خورد رو به سوی آن کرده و از تخلیه بارهای منفی مغزتان لذت ببرید. برای بدست آوردن یک مکمل از سفید مایل به خاکستری استفاده کنید تا تمام و کمال از وجود این رنگ بهره برده باشید. به هر میزان که تیرگی سبزآبی بیشتر شود، برای فضاهای رسمی مناسب‌تر خواهد بود.

قرمز

از قرمز برای برجسته کردن مهم ترین عناصر طراحی خود استفاده کنید در حالی که فضای داخلی را کمی عطر و طعم و ادویه ای می دهد.
قرمز به عنوان یک کاتالیزور انرژی ذهنی محسوب می شود، قرمز به دلیل ایجاد حس هیجان و افزایش گردش خون بدن برای مکان‌های ورزشی یا فضاهای خارجی شهری رنگ مورد قبولی است، اما استفاده از رنگ قرمز در یک محیط اداری و دکوراسیون اداری زیاد عادی به نظر نمی‌رسد. به همین منظور پیشنهاد می‌شود رنگ قرمز را برای اتاق ایده یا اتاق‌های خلاقیت استفاده کنید.

قهوه ای

استفاده از رنگ یا پوشش‌های رنگی قهوه‌ای برای دیوارهای یک فضای کار فقط برازنده اتاق یک مدیر است. مدیران ارشد و روسا همواره علاقه دارند تا کارمندان خود را به کار علاقمند نگه دارند، اما برای این کار باید ابتدا از خود شروع کنند. مدیران می‌توانند با انتخاب رنگ قهوه‌ای تیره برای دیوار پشت سر خود و قهوه‌ای روشن (معروف به نسکافه‌ای) برای سایر دیوارها، حس لوکس بودن و اعتبار به محیط کار ببخشند. ترکیب قهوه‌ای با رنگ طلایی و زرد چشم نواز است.

زرد

زرد باعث تحریک فعالیت های ذهنی و تولید انرژی عضلانی می شود. رنگی که مخصوص محیط‌های استارت آپی است. تا وقتی خودتان در چنین اتاقی قرار نگرفته باشید نمی‌توانید وجود انرژی‌های آن را درست درک کنید. برای بهتر شدن این فضا از رنگ‌های آبی روشن و سفید می‌توانید کمک بگیرید. برای چنین فضایی اسم اتاق کار کنار می‌رود و نام میدانِ رقابت به میان می‌آید؛ چرا که رنگ زرد در آن جا خود نمایی می کند.
برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب فضای اداری خود می توانید از کاتالوگهای مکاسار، ویو، فیفتی شید و … استفاده کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «۸ رنگ منتخب برای محیط کار و دکوراسیون اداری»

  1. سلام
    کسی میدونه فلسفه انتخاب رنگ زونکن ها در بایگانی ادارات چیه؟
    یعنی چرا برای حسابداری نارنجی یا اداری زرد یا بقیه رنگها؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه ما شوید

برای اطلاع از آخرین محصولات و خبرها و تخفیفات دنیای کاغذ دیواری، عضو خبرنامه ما شوید!