جستجو

چگونه یک تغییر و تحول اساسی در دکوراسیون خانه ایجاد کنیم؟

تغییر دکوراسیون

در بسیاری از اوقات براحتی می توان با تغییراتی نسبتا ساده و مناسب فضای منزل خود را براحتی تبدیل به خانه ای دلباز کنید و از کنار هم بودن در این فضا لذت بیشتری ببرید.
امروزه برخلاف قدیم سایز اغلب منازل ما کوچک و جمع و جور شده به همین جهت نوع چیدمان و دکوراسیون داخلی آنها اهمیت زیادی دارد. تلاش می کنیم با راحترین و ساده ترین کارها این فضای کوچک را دگرگون نماییم.

پوشش کف :

پوشش کف خانه یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد. فرقی نمی کند فضای شما بزرگ باشد یا کوچک. یکی از اقدامات مهمی که می توانید جهت بهبود محیط آن و یا هنگام بازسازی انجام دهید انتخاب یک پوشش کف مناسب برای آن است. به خصوص یک پوشش کف چوبی یا ترکیبات و فرآورده های چوب که مزایای زیادی دارد و امروزه در بسیاری از خانه ها، مراکز علمی، فرهنگی، آموزشی، فروشگاه ها و مغازه ها، حتی رستوران ها، کافه ها و غیره از این نوع کفپوش ها استفاده می شود.
شاید به دلیل هزینه های زیاد خرید پارکت چوبی امروزه می توان به راحتی از کفپوش های لمینیت و اچ دی اف استفاده کرد. پارکت لمینیت از ترکیبات MDF یا HDF ساخته می شوند و به همین جهت از پارکت چوبی دوام و ماندگاری بیشتری دارد. به دلیل مزایای بسیار زیاد این کفپوش ها، خرید و فروش این متریال در سراسر جهان روز به روز در حال افزایش است. داشتن دوام بالا، قابلیت نصب مجدد، تنوع بالای طرح و رنگ های مختلف، بهداشتی بودن، شستشو و نظافت آسان، مقاومت در برابر آسیب هایی مانند خش، آب و رطوبت، ارزان بودن و هزینه مناسب نصب از مزایای خرید پارکت لمینت و استفاده از آن در فضای منزل هستند. اگر به فکر دلبازتر کردن محیط خانه خود هستید اولین گزینه ای که باید به آن فکر کنید، انتخاب پوشش کف مناسبی برای خانه است.

مبلمان :

مبلمان یکی از نخستین عناصر دکوراسیون منزل است که به چشم می آید به خصوص در نظر مهمان ها و یا افرادی که برای نخستین بار وارد خانه می شوند. به همین جهت با کوچک بودن فضای خانه، اهمیت مبل و نوع آن بیشتر می شود. معمولا طراحان داخلی ساختمان ها توصیه می کنند که از مبل های ال (L furniture) شکل استفاده کنید. این نوع مبلمان مزایای زیادی دارد و موجب می شود که حتی فضاهای پرت نیز قابل استفاده شوند. چیدمان خود مبل نیز اهمیت خاص خود را دارد، بطوری که با قرارگیری صحیح مبلمان و همچنین میز و صندلی در اطراف آن و جهت مناسب آن نسبت به میز تلویزیون و یا سایر عناصر فضای اتاق نشیمن و یا پذیرایی می توانید بهترین ترکیب دکوراسیون این بخش از خانه را به آسانی ایجاد کنید.
جهت انتخاب رنگ مبلمان خانه می توانید رنگ آنرا در تضاد و یا هم طیف رنگ های بکار رفته در دیوار یا کاغذ دیواری، درب و چارچوب پنجره و عناصر تزیینی انتخاب کرد.

تلویزیون :

محل نصب تلویزیون تاثیر مستقیم در دکور اتاق نشیمن خانه دارد. تا چند سال پیش یکی از مهمترین عناصر دکور این بخش از خانه تلویزیون و میز آن بود. اما خوشبختانه در سالهای اخیر مدل های جدید تلویزیون ها طوری ساخته می شوند که قابل نصب بر روی دیوار هم هستند. به این ترتیب با نصب آنها بر روی دیوار خانه نه تنها صرفه جویی بیشتری در فضای سالن و یا اتاق نشیمن خانه می شود بلکه دیگر نیازی به صرف هزینه جهت خرید میز تلویزیون نخواهد بود.
پیشنهاد ما استفاده از کاغذ دیواری با رنگ شاد با برند بی ان و متناسب با مبلمان اتاق نشیمن شما برای پشت تلویزیون می باشد.

میز و صندلی :

انتخاب میز و صندلی های مناسب خانه یکی از اولویت های شما هنگام ایجاد تغییر و تحول در دکور خانه می باشد. اگر رنگ میز و صندلی ها را نیز بتوانید به نوعی با دیگر عناصر و اشیاء خانه هماهنگ کنید، می توانید ترکیب بسیار زیبایی را ایجاد کنید.

فرش و موکت :

فرش و قالی می توانند کمک بزرگی به ایجاد تنوع و هر چه زیباتر شدن خانه شما کنند. خوشبختانه مردم کشور ما از دیرباز از فرش و قالی به خوبی در خانه ها استفاده می کردند و امروزه فرش و قالی های دستباف و یا ماشینی را می توانید به راحتی با قیمت های مناسب خریداری کرده و بر روی هر پوشش کفی در خانه مانند کفپوش سیمانی، سنگ، موکت، پارکت چوبی و به خصوص پارکت لمینیت پهن کرده و قرار دهید. ترکیب فرش و یا قالی های گرد رنگی با پارکت لمینیت می تواند یک ترکیب زیبا را در منزل شما ایجاد کند.
استفاده از موکت های پرزبلند ساده برای اتاق خواب ها به گرمای فضای شما کمک بسیار زیادی می نماید.
برای حفظ متریال کف می توانید جلو درب ورود از پادری استفاده کنید و عمر کفپوش خود را بالا ببرید.

دیوارها و سقف :

دیوارها و سقف خانه نیز اهمیت زیادی در دکوراسیون خانه دارد. پیشنهاد می کنیم اگر فضا کوچک است از کاغذ دیواری های ساده و بافت دار مدرن برای اکثر فضاها استفاده نمایید. سادگی در عین زیبایی به فضا اصالت و هویت می دهد. از بکار بردن رنگ های تند و پررنگ خودداری کنید.
اگر علاقه به استفاده از کاغذ دیواری طرح دار دارید می توانید روی دیوار اصلی از کاغذ طرح دار و سایر دیوارها از کاغذ دیواری ساده استفاده نمایید. آلبوم کاغذ دیواری پنتی منتو با برند کازامانس فرانسه پیشنهاد مناسبی می باشد.

نورپردازی :

هر چه استفاده از نور طبیعی خانه بیشتر باشد، محیط شادتر و سرزنده تری خواهد شد. اما اگر منزل شما دارای موقعیت مناسبی از لحاظ دریافت نور طبیعی نیست، می توانید با استفاده از لامپ ها و لوسترهای زیبا و رنگارنگ و یا قرار دادن آباژور در اتاق خواب براحتی مقدار نور را در محیط خانه افزایش دهید.
توصیه می کنیم برای ایجاد حس تازگی از گلدان های کوچک در کنج ها استفاده کنید و با سبزی گیاهان آرامش را به محل زندگی خود دعوت نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه ما شوید

برای اطلاع از آخرین محصولات و خبرها و تخفیفات دنیای کاغذ دیواری، عضو خبرنامه ما شوید!