جستجو

کاربرد رنگ زرشکی در دکوراسیون چیست؟

زرشکی رنگ سرخ سیر است که اندکی آبی هم در آن دیدن می شود و در نتیجه در میان دو رنگ سرخ و ارغوانی جای دارد، رنگی شبیه رنگ زرشک. در فارسی میانه به این رنگ‌ها «کرمست» می‌گفتند؛ که همریشه با «Cramoisi» فرانسوی است. «قرمز» معرب این واژه است و در زبان عربی به زرشکی قرمز می گویند، ولی ترک‌ها قرمز را برای رنگ سرخ به کار می برند.
از قدیم عشاق برای ابراز عشق بیشتر از گل رز قرمز استفاده می‌کردند، به همین دلیل رنگ زرشکی نماد عشق و عاشقی شناخته می‌شود.


رنگ زرشکی نماد پاکی، نجابت و بی گناهی است.
این رنگ نشان از موقعیت اجتماعی خاص فرد دارد و معمولا افرادی که با خانواده سلطنتی ارتباط خویشاوندی داشتند از این رنگ استفاده می کردند.
فرد استفاده کننده از رنگ زرشکی و علاقمند به آن از اعتماد بنفس بالایی برخوردار است و در میان جمع قدرت بیشتری دارد.
او سعی می کند لباس هایی بپوشد و از وسایلی استفاده کند که در میان جمع خودنمایی کند و مرکز توجه افراد قرار گیرد.
این فرد در میان جمع گرم و دارای روابط اجتماعی بالایی می باشد و نشانه هایی از شور و اشتیاق را داراست.

در فرهنگ و هنر ایرانی رنگ زرشکی از قدیم جایگاه خاصی داشته است. در میان قالی هایی که با دستان هنرمند دختران ایرانی بافته می شد رنگ لاکی و زرشکی به عنوان پایه اصلی نخ، جایگاه خاصی داشت.
رنگ زرشکی در دکوراسیون کلاسیک باعث شکوه و عظمت فضا می گردد و با نورپردازی لوسترهای طلایی شکوهی وصف ناپذیر را رقم می زند.
پرده های زرشکی معمولا برای سراهای بزرگ و سالن های وسیع استفاده می شوند و ابهتی خاص به فضا می دهند.
می توانید در اتاق خواب خود از کاغذ دیواری زرشکی بر روی دیواری که تاج تخت مقابل آن قرار می گیرد استفاده نمایید و با کوسن های طوسی و کرم و روتختی های سفید هارمونی رنگ دلپذیری ایجاد کنید.


رنگ زرشکی معمولا در میان کاتالوگهای کاغذ دیواری به ندرت استفاده می شود ولی اگر از طرح های داماسک زرشکی در سالن پذیرایی استفاده کنید با مبلمان کلاسیک طلایی و پرده های حریر نباتی، دکوراسیونی خاص را به تصویر کشیده اید.
اگر ستونی در میان پذیرایی کلاسیک خود دارید برای ایجاد تمرکز در آن فضا پیشنهاد می کنیم از کاغذ دیواری راه راه زرشکی روی آن استفاده کنید تا مرکز توجه واردین خانه گردد.


از مهمترین تأثیرات رنگ زرشکی در دکوراسیون فضا می‌توان به آرامش بخشی در محیط و پرهیز از افسردگی اشاره کرد که برای ایجاد فضایی شیک و آرامش بخش با رنگ زرشکی بهتر است از تضاد‌های رنگی در فضا استفاده نکنید، زیرا تعادل بصری در هماهنگی با این رنگ بیشتر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه ما شوید

برای اطلاع از آخرین محصولات و خبرها و تخفیفات دنیای کاغذ دیواری، عضو خبرنامه ما شوید!