جستجو

رنگ آجری و نارنجی برای چه فضایی مناسب است؟ چرا؟

یکی از بهترین روش‌های تغییر دکوراسیون منزل متناسب با فصل پاییز، وارد کردن رنگ‎‌های نارنجی و آجری به فضای خانه است. این رنگ‌ها که هردو از رنگ‌های گرم به حساب می‌آیند سبب افزایش انرژی، نشاط و صمیمیت در منزل می‌شود و یادآور ریزش برگ‌های پاییزی و میوه‌های نارنجی این فصل می‌باشند.
رنگ نارنجی و آجری بسیار مناسب محیط پیرامونی افرادی است که خواهان افزایش نور و گرما در محیط منزل خود هستند. همچنین استفاده از رنگ نارنجی در اتاق‌هایی که نور کافی ندارند، بسیار پیشنهاد می‌شود زیرا سبب گرمابخشی و افزایش روشنی در محیط می‌شوند.


استفاده از نارنجی و آجری در کنار رنگ‌های سرد هم بسیار پرطرفدار هست و به ایجاد تعادل در محیط کمک می‌کند. همچنین استفاده از این دو رنگ در کنار رنگ‌های خنثی سفید، مشکی و خاکستری، ترکیبی کم‌نظیر می‌سازد و آرامشی خاص به همراه دارد که خسته‌کننده نخواهد شد.
این دو رنگ به دلیل انرژی زیادی که دارند بسیار مناسب فضاهای نشیمن جمعی هستند و سبب افزایش گرمی و نشاط در افراد خانه می‌شود.
برای افزودن این رنگ‌ها به فضای خانه باید این نکته را مورد توجه قرار داد که لازم نیست تمامی قسمت‌های منزل به این رنگ‌ها در بیایند، بلکه می‌توان آن‌ها را در کنار ترکیبات کرم، بژ، قهوه‌ای و خاکستری که در بیشتر خانه‌ها وجود دارد، به زیبایی قرار داد و سبب ایجاد تغییرات چشمگیر در محیط منزل شد.

این دو رنگ به شدت توجه‌ها را به سوی خود جلب می‌کنند، از این رو باید در قسمت‌هایی که هدف جلب توجه است استفاده شوند و استفاده از آن در کلیه‌ی قسمت‌های منزل توصیه نمی‌شود. برای مثال در فضای نشیمن می‌توان با استفاده از یک کفپوش به رنگ نارنجی یا آجری، رنگ‌آمیزی تنها یکی از دیوارها به جای تمامی دیوارها به این رنگ و یا به کمک سایر وسایل تزئیناتی، چیدمانی جذاب به‌وجود آورد.
در اتاق خواب نیز می‌توان با استفاده از پتو یا بالشت‌هایی به رنگ نارنجی یا آجری، وسایل تزئینی یا تک کاناپه‌ای به این رنگ، با هزینه‌ای اندک به فضا گرما بخشید.


رنگ نارنجی موجب فعال شدن ذهن انسان می‌شود پس استفاده از آن در اتاق‌های کار، محیط‌های هنری و اتاق بازی کودکان پیشنهاد می‌شود.
در صورت استفاده از رنگ نارنجی در اتاق کودکان باید دقت شود که استفاده بیش از حد و به تنهایی از این رنگ سبب خستگی می‌شود پس توصیه می‌شود در اتاق دختران رنگ نارنجی را در ترکیب با صورتی و در اتاق پسران این رنگ در ترکیب با مشکی، سفید یا آبی به کار برده ‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه ما شوید

برای اطلاع از آخرین محصولات و خبرها و تخفیفات دنیای کاغذ دیواری، عضو خبرنامه ما شوید!