جستجو

راههای تشخیص دیوارهای اصلی و فرعی در هنگام خرید کاغذ دیواری

راههای تشخیص دیوارهای اصلی و فرعی در هنگام خرید کاغذ دیواری

در زمان نصب کاغذدیواری‌ها باید رنگ و طرح غالب روی دیوار اصلی نصب شود.برای تشخیص این دیوار یک قانون کلی وجود دارد:
اینکه در اتاق خواب این دیوار درست همانی است که سر تخت در آن جا می‌گیرد و در اتاق نشیمن دیواری که مبل اصلی خانه پشت به آن قرار داده می‌شود
یا دیواری که پشت بیشترین تعداد وسایل خانه قرار گرفته است. یادتان باشد دیواری که در آن در یا پنجره قرار گرفته باشد، دیوار اصلی خانه نیست.
دیوارهای فرعی بخصوص دیوارهای دارای در و پنجره را با کاغذ دیواری های ساده دکور نمایید تا همراهی پرده فضای شما را شلوغ و هیجانی ننماید و در عین حال زیبایی طرح های کناری محو نشود.
به خاطر داشته باشید به محض ورود به محیط های مختلف، هر دیواری که بیشتر از همه توجهتان را جلب کرد، همان دیوار اصلی است.
دیوار اصلی محل مانور طرح اصلی شماست چرا که دید واردین را به خود جلب می کند.
برای انتخاب دیوار اصلی خانه یک راه ساده دیگر هم هست؛ اینکه به قدرت احساس و بینایی‌تان تکیه کنید. به محض اینکه وارد محیطی شدید هر دیواری که بیشتر از همه توجهتان را به خودش جلب کرد، همان دیوار اصلی به حساب می‌آید. دیوارهای کوچک را هم در انتخاب‌های‌تان نگذارید چون طرح زدن روی این دیوارها باعث می‌شود خانه کوچک‌تر از معمول نشان داده شود.
اگر دیوار در یک سمت ورودی خانه باشد و به عنوان دیوار اصلی خانه انتخاب شود، اتاق بزرگ ‌تر به نظر می‌رسد و به تعبیر طراحان، فضا، دلباز می شود.
استفاده از کاغذدیواری با ترکیب رنگ غالب برای دیوار مقابل در ورودی اتاق‌های بزرگ مناسب است چون این انتخاب فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد. اگر دیواری که در یک سمت ورودی خانه است به عنوان دیوار اصلی خانه انتخاب شود، آن وقت اتاق بزرگ‌تر و کشیده‌تر به نظر می‌رسد. اگر دو دیوار کناری در ورودی هم کاغذ شوند، فضا تنگ‌ تر و بیشتر فشرده به نظر می‌رسد.
معمولا روی ستونها و راهروها را با کاغذ دیواری راه راه یا ساده پوشش می دهند تا تمایز را بیشتر نشان دهند.

رنگ های کاغذ دیواری می تواند به اتاق‌ها معنا و مفهوم تازه‌ای ببخشد.
رنگ ها در زمان انتخاب کاغذدیواری همان ‌قدر اهمیت دارند که طرح و نقشه آنها. با استفاده از رنگ‌های کاغذ دیواری می‌توان به اتاق‌ها معنا و مفهوم تازه‌ای بخشید. رنگ کاغذدیواری‌ها ارتباط مستقیمی با حجم و مساحت اتاق دارد. رنگ‌های تیره مثل مشکی، طوسی سیر یا قهوه‌ای را به هیچ عنوان در فضاهای کوچک یا تاریک نباید استفاده کرد برای اینکه محیط را کوچک‌تر و تاریک‌تر از همیشه نشان می‌دهند.
کاغذدیواری های بژ و طلایی برای اینکه گرمی بیشتری به فضا می دهند محبوب‌تر هستند.
برای اتاق‌ها و فضاهایی که دیوارهای بلندی دارند، کاغذدیواری‌های بژ و طلایی‌رنگ بهتر از کاغذدیواری‌های طوسی و نقره‌ای‌رنگ هستند. در فضاهای پرنور هم رنگ‌های بژ، طلایی و قهوه‌ای بهتر هستند برای اینکه این رنگ‌ها نور را می‌شکنند و فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. کاغذدیواری‌های بژ و طلایی معمولا محبوب‌تر از کاغذدیواری‌های طوسی و نقره‌ای هستند برای اینکه گرمی بیشتری به فضا می‌دهند و به درد خانه‌های مجلل می‌خورند. رنگ‌های تیره را بیشتر در خانه‌های ساده امروزی می‌توان پیدا کرد. اگر یکی از دیوارهای سالن را تیره کردید، برای باقی دیوارها کاغذدیواری با همان طرح ولی رنگ روشن انتخاب کنید. همه آلبوم‌های کاغذدیواری، رنگ‌های روشن را در کنار رنگ های تیره دارند و معمولا راهنمای هر آلبوم رنگ های مشابه را کنار هم قرار می دهد.
در رنگ کاغذدیواری‌های اتاق‌ها دو خط قرمز وجود دارد؛ یکی رنگ آبی و دیگری نارنجی. معمولا طراحان دکوراسیون داخلی نارنجی سیر را به گلبهی یا نخودی و بژ تغییر می‌دهند و آبی‌ها را به نیلی، فیلی و … نزدیک می‌کنند چون رنگ آبی اتاق را خیلی تاریک و سرد می‌کند و نارنجی به اتاق انرژی زیادی می‌دهد. آن‌قدر که هیچ گوشه‌ای برای آرامش در آن پیدا نمی‌شود. برای همین طراحان این دو رنگ را برای کاغذدیواری انتخاب نمی‌کنند حتی اگر مبلمان خانه و … هم تم نارنجی یا آبی داشته باشد، آن‌وقت رنگ دیوارها را به نقره‌ای یا سفید یا صورتی و بنفش نزدیک می‌کنند اما هیچ‌وقت سراغ نارنجی یا آبی سیر نمی‌روند؛ مگر اینکه واقعا صاحبخانه بر این کار اصرار داشته باشد! و ما همواره به خواست و سلیقه مشتری احترام خواهیم گذاشت.

ما در دنیای کاغذ دیواری به شما کمک می کنیم طراح اصلی منزل خود باشید و با انتخاب بهترین برندهای کاغذ دیواری به سرعت و آسان صاحب فضایی دلپذیر شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه ما شوید

برای اطلاع از آخرین محصولات و خبرها و تخفیفات دنیای کاغذ دیواری، عضو خبرنامه ما شوید!