جستجو

برای چیدمان خانه کوچک چه کارهایی را انجام دهیم؟

خانه های کوچک و نقلی ارمغان زندگی صنعتی و پیشرفت بشر و حاصل تورم ایجاد شده می باشند که میزان توانایی افراد برای تهیه و خرید فضاهای بزرگ کمتر شده است.
اکنون که فضایی کوچک در اختیار داریم آنرا چگونه چیدمان کنیم که هم از زیبایی فضا لذت ببریم و هم از حق طبیعی، زندگی راحت بهره مند شویم؟ پس در ادامه به ذکر چند نکته مهم اشاره خواهیم کرد:

چه کار کنیم که خانه بزرگتر به نظر برسد؟ چه وسایلی تهیه کنیم؟ و چه چیزهایی غیرضروری را حذف کنیم؟

کف فضایی که در آن سکونت دارید را شلوغ نکنید.
سعی کنید از فرش های کوچک استفاده کنید و همه کف را یکدست فرش یا موکت طرح دار پهن نکنید. اگر کف موزائیک یا سرامیک هست، طرح های ساده یا مرمری مربع شکل بکار ببرید. پارکتهای چوبی ریز انتخاب نکنید و از رنگ های دلباز و روشن برای کف استفاده نمایید. لمینتهای طرح چوب گزینه های ارزان تری هستند و در میان آن ها کارهای بافت دار با رنگ های روشن و خاکستری مناسب می باشند.
برای جایگذاری دکوری ها، از شلف یا قفسه های دیواری استفاده کنید و از بکار بردن تابلوهای بزرگ و نصب آن روی دیوارها خودداری نمایید.
به جای استفاده از لوسترهایی که جاگیر هستد از لامپ های سقفی و لوسترهای آویز استفاده نمایید.
به جای استفاده از کف و ایجاد بی نظمی در فضا سعی کنید از دیوار و سقف استفاده نمایید.
از وسایلی با کارایی بالا به جای چند وسیله در فضا بهره ببرید. مثلا میز ناهارخوری خیلی بزرگ نگیرید و همان میز کوچک و جمع و جور تهیه شده را برای میزکار هم، بکار ببندید. اکنون که صندلی های ناهارخوری برای کار هم استفاده می شوند می توانید از صندلی های تاشو و راحت انتخاب کنید و در هنگام خرید وسایل هوشمندانه تر عمل نمایید.
به نورپردازی فضا توجه ویژه داشته باشید.
اگر خانه شما دارای نورگیر خوبی است این مزیت برایتان ایجاد می شود که از نور طبیعی بهره مند شوید. اگر امکان تغییر پنجره ها به سایز بزرگتر وجود دارد که این بهترین راهکار استفاده از نور بیرون می باشد والا می توانید با نورپردازی فضا و ترکیب رنگ های زرد و سفید، از کوچکی فضای خود بکاهید.
با استفاده از آینه در فضای خود هم به انعکاس نور کمک می کنید و هم از ترفند بزرگ کردن فضا بهره مند می شوید.
آینه ها را روی درب کمد، دیوار راهرو ورودی و یا به صورت تابلویی کوچک روی دیوارها نصب کنید.
لازم نیست که حتما همه وسایل و دیوارها سفید و یا رنگ روشن باشند. اما برای بزرگ جلوه دادن فضای خود از رنگ های مات، تیره و پررنگ پرهیز کنید. می توانید با استفاده از کاغذ دیواری های مدرن و بافت دار و ترکیب آن با کارهای طرح دار از شلوغی فضا بکاهید و پالتی از رنگ را در منزل خود داشته باشید.

 

اگر دیوارها تیره شدند و یا کاغذ دیواری طرح دار تیره نصب کردید سعی کنید مبلمان منزل به رنگ روشن نزدیک شود تا هم صمیمیت فضا بیشتر و هم از کوچکی آن کاسته شود.
حتی الامکان از هرج و مرج و بی نظمی در فضا بپرهیزید.
میزهای کم کاربرد و صندلی های اضافی را حذف کنید و سعی کنید از مبلمانی مدرن بدون تاج و طرح های کلاسیک در فضا استفاده کنید. مبلهای راحتی، مدرن و ال بهترین گزینه برای فضاهای کوچک هستند. در هنگام چیدمان، پشت مبلمان را خالی بگذارید تا فضا در ذهن ببینده بزرگتر جلوه نماید.

از تخت هایی استفاده کنید که زیر آنها جایی برای نگهداری رختخواب و وسایل اضافی خانواده داشته باشد.
پرده ها را از سقف تا روی زمین گرفته تا بواسطه بلندی پرده ارتفاع دیوارها بلندتر دیده شود و از پرده های والان دار بزرگ پرهیز نمایید.
به جای میز تلویزیون و شلوغ کردن کف، تلویزیون را روی دیوار نصب کنید. سعی کنید تلویزیون را مقابل پرده و پنجره قرار ندهید و اگر ستون مزاحمی در فضا دارید از آن برای دیوار تلویزیون استفاده نمایید.
فرش ها را به صورت مورب پهن نکنید چرا که باعث بی نظمی آن می شوید.
در کل از نعمتی که خدا به شما داده به بهترین وجه ممکن استفاده کنید و از بودن در این برهه زمانی لذت ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه ما شوید

برای اطلاع از آخرین محصولات و خبرها و تخفیفات دنیای کاغذ دیواری، عضو خبرنامه ما شوید!