جستجو

برای چسباندن کاغذ دیواری از چه چسبی استفاده کنم؟

نصب و چسباندن کاغذ دیواری

معمولا زمانی که تعداد رول های کاغذ دیواری زیاد نیست تمایل داریم که خودمان آنرا نصب کنیم. اولین مساله ای که ذهن ما را درگیر می کند اینکه از چه چسبی برای نصب کاغذ دیواری باید استفاده کنم؟
کاغذ دیواری ها با چسب پایه آب نصب می شوند یعنی چسب هایی که حلال آن آب می باشد و هیچ ناراحتی برای نصاب و افراد ساکن در محل ایجاد نمی کنند. ضمنا به دیوار زیر کار هم آسیب نمی زنند.
بعضی از نصاب ها برای اینکه میزان چسبندگی بالاتر رود یا زمانی که کاغذ سنگین تری مثل کاغذ دیواری های وینیل استفاده می کنند داخل چسب پایه آب مقداری چسب چوب نیز ترکیب می کنند که بایستی کامل در چسب اصلی حل شود تا روی کاغذ دیواری نصب شده خلل و فرج ایجاد نکند.

 


چسب کاغذ دیواری به شکل پودر و پولک های شفاف یا زرد رنگ می باشد که به راحتی در آب حل شده و باز می شود. غلطت مورد تائید برای نصب، غلظت فرنی می باشد.
بعد از اینکه چسب کامل داخل آب باز شد نیم ساعت به آن استراحت بدهید تا کامل آماده نصب شود.
معمولا حجم چسب بعد از آماده شدن دو برابر می شود پس در هنگام تهیه به این نکته دقت کنید که چسب اضافی درست نکنید.
اگر دیوار نیاز به زیر سازی دارد قبل از آماده کردن چسب حتما زیرسازی لازم را انجام دهید که سطح کار صاف و تمیز و یکدست باشد.
دقت کنید چسب به همه جای کاغذ دیواری زده شود بخصوص درزها و گوشه ها.
مراقب باشید چسب به روی کاغذ دیواری نفوذ نکند و اگر این اتفاق افتاد، حتما سریعا با اسفنج مرطوب با دقت و آرامش آنرا پاک نمایید.
چسب کاغذ دیواری معمولا بی خطر است ولی اگر به دست یا بدن کودک یا خودتان برخورد کرد حتما با آب و صابون آنرا پاک نمایید.
نکته: چون حلال چسب آب می باشد و باید پس از نصب آب اضافی چسب خشک شود، معمولا فردای نصب حباب های ریزی روی کاغذ دیواری مشاهده می کنید. اصلا به حباب ها دست نزنید و نگران نباشید ظرف ۳ تا ۷ روز کامل از بین می روند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه ما شوید

برای اطلاع از آخرین محصولات و خبرها و تخفیفات دنیای کاغذ دیواری، عضو خبرنامه ما شوید!