جستجو

طریقه دکورکردن اتاق خواب کوچک

زندگی در جوامع مدرن امروزی و روی آوردن به زندگی آپارتمانی، سبب به‌وجود آمدن فضاهای مسکونی در ابعاد کوچک شده‌است. این‌گونه فضاها، فضای اصلی زندگی هستند و انسان‌ها زمان‌های بسیاری را در آن‌جا می‌گذارند. اتاق خواب‌ها، بخش اصلی هر فضای مسکونی هستند و محل استراحت و دریافت آرامش برای ساکنین می‌باشند، از این رو لزوم توجه به چیدمان در آن‌ها نمایان می‌شود.
چیدمان فضایی نیازمند در نظرگرفتن موارد زیادی است.
در دکورکردن اتاق خواب‌های کوچک باید به ۴ مورد زیر توجه کرد:

انتخاب رنگ
به طور کلی استفاده از رنگ‌های تیره در این نوع اتاق‌ها پیشنهاد نمی‌شود زیرا این رنگ‌‌ها محیط را کوچک‌، تاریک و آشفته نشان می‌دهد. پس استفاده از رنگ‌های روشن و آرامش بخشی هم‌چون سفید، سبز و بنفش پیشنهاد می‌شود، زیرا این رنگ‌ها جای خالی دیوارهای وسیع و پنجره‌های نورگیر را برای ما تا حدود زیادی پر می‌کنند.
از سوی دیگر برای این که اتاق بی‌رنگ و روح نشود می‌توان از طرح‌های ساده و مدرن جهت روتختی و رومیزی و کف‌پوش در این فضا استفاده کرد و لایه‌های متعددی را به این فضا افزود.

دیوارها
اگر تمایل به رنگ کردن یا استفاده از دیوارپوش‌های چوبی در این گونه اتاق‌ها داریم همان‌طور که قبلا اشاره شد استفاده از رنگ‌های روشن پیشنهاد می‌شود.
کاغذ دیواری در حالت کلی موجب شلوغ و کوچک نشان دادن اتاق خواب می‌شود اما در صورتی که طرح آن به درستی انتخاب شود دقیقا نتیجه معکوس دارد. پس اگر استفاده از کاغذ دیواری مدنظر است، بهتر است از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های ساده و آن هم تنها در یکی از دیوارها (ترجیحا دیوار اصلی) استفاده شود. پس لازم است کاغذ دیوارهایی با طرح‌های درشت و خلوت را جایگزین کاغذ دیواری‌هایی با طراح‌های ریز و شلوغ شود.
استفاده از آینه به عنوان پوشش اصلی در یکی از دیوارهای این گونه‌ اتاق‌ها بسیار مناسب است چرا که آینه، فضا را بزرگ‌تر از حالت طبیعی نشان می‌دهد.

نورپردازی
استفاده از لوستر در اتاق‌های کوچک، فضا را بیش از حد شلوغ و آشفته نشان می‌دهد پس بهتر است لامپ‌های مخفی را جایگزین آ‌ن‌ها کنیم. در این‌گونه اتاق‌ها استفاده از نورهای سفید و زرد کم‌رنگ به نسبت سایر نورها مناسب‌تر است.
در صورت وجود پنجره و ورود نور طبیعی به این اتاق‌ها نباید جلوی ورود نور به فضا گرفته شود و پیشنهاد می‌شود از پرده‌ها و کرکره‌های نازک و ساده استفاده شود.

مبلمان
انتخاب مبلمان همواره باید با توجه به ابعاد فضاها صورت گیرد. اهمیت این نکته در اتاق‌های کوچک دوچندان می‌شود زیرا در این‌گونه اتاق‌ها، اشتباهات چیدمان بسیار زودتر نمایان می‌شوند.

استفاده از مبلمان‌های چندمنظوره و تاشو، در این‌گونه فضاها پیشنهاد می‌شود که پاسخ‌گوی نیازهای متعدد باشند.
این‌گونه اتاق‌ها به علت کمبود جا برای وسایل، همواره شلوغ و آشفته به نظر می‌رسند پس توصیه می‌شود به جای استفاده از قفسه‌ها و کمدهای پیش‌ساخته که تنها پاسخ‌گوی یک نیاز است، به طراحی قفسه‌های سرتاسری متناسب با رنگ و ابعاد فضا پرداخت که محل قرارگیری کتاب، وسایل تزئینی و … باشند. برای این منظور طراحی و نصب شلف و کمد دیواری در گوشه‌ی دیوارهای اتاق خواب و اطراف تخت راهکاری بسیار مناسب است. اگر در اطراف تخت، دیواری جهت نصب کمد و شلف سرتاسری وجود ندارد می‌توان به نصب طاقچه‌های کوچک پرداخت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه ما شوید

برای اطلاع از آخرین محصولات و خبرها و تخفیفات دنیای کاغذ دیواری، عضو خبرنامه ما شوید!