جستجو

روانشناسی رنگ سبز در دکوراسیون – کاغذ دیواری سبز رنگ

سبز رنگی است که بیشترین فراوانی را در طبیعت دارد و مربوط به زندگی است. این آرام ترین رنگ برای چشم است. باروری، طبیعت، هماهنگی، طراوت، آزادی، پوشش، تسکین دهنده، طراوت،لذت بخش و آرامش بخش بودن، از ویژگی های بارز رنگ سبز است. سبز، رنگ تولد دوباره است و ذهن و جسمی را با هم آرام می کند، خلق و خوی خوب، آرامش، مدیتیشن، تعادل نتیجه ی استفاده هوشمندانه کاغذ دیواری سبز رنگ در دکوراسیون داخلی است.

با مشاهده رنگ سبز چه اتفاقی برای بدن شما در حضور سبز رخ می دهد؟

غده هیپوفیز شما تحریک می شود و عضلات شما آرام تر می شوند و سطح هیستامین خون شما افزایش می یابد. رنگ سبز آرام به انقباض عضله ها کمک میکند و استرس را کاهش می دهد و – به طرز گمراه کننده – تقویت کننده است. همچنین در تحقیقات روانشناختی نشان داده شده است که رنگ سبز به بهبود توانایی خواندن و خلاقیت کمک می کند.رنگ سبز در دکوراسیون داخلی نماد رفاه، طراوت و پیشرفت است به همین علت در فضاهای که به منظور ارتقای خلاقیت و بهره وری در نظر گرفته شده، استفاده می شود. رنگ سبز در سراسر جهان برای نشان دادن ایمنی استفاده می شود.
تصور می شود که رنگ سبز متعادل و هماهنگ با محیط اطراف خود باشد، بنابراین جای تعجب نیست که این انتخاب انتخابی مورد علاقه در طراحی داخلی است. به غیر از روانشناسی آن، به دلیل اتصال رنگ سبز به خارج از منزل و به ویژه بهار و تابستان، آن را رنگی عالی برای ارتباط با دیگران می سازد. استفاده از کاغذ دیواری سبز رنگ به ویژه در اتاق نشیمن و اتاق خواب پیشنهاد میشود.

رنگ های مکمل رنگ سبز در دکوراسیون داخلی

سبز را با رنگ های خنثی و آبی برای داشتن ظاهری دریایی و ساحلی ترکیب کنید. همچنین می ‌توانید مقداری از رنگ مکمل قرمز را با رنگ سبز ترکیب کنید. این ترکیب، رنگ شما را کمی ملایم می ‌کند و به آن پیچیدگی و عمق می ‌بخشد. به همین ترتیب می توانید رنگ سفید یا خاکستری روشن را با رنگ سبز ترکیب کنید یا آن را با برخی زردها یا آبی ها، ملایم تر کنید. تمام این نکات، راه هایی است که وقتی می خواهید به دام طراحی و دکوراسیون گرفتار نشوید می توانید برای تاثیرات مثبت روانی رنگ سبز را در دکوراسیون داخلی به کار ببرید.

شما همچنین می توانید با اضافه کردن مقداری رنگ آبی به سبز خود ترکیبی فوق العاده و جذابی بسازید و یا حتی کمی گلی کردن و کدر کردن آن هم می تواند در سبک مدرن بودن فضای شما موثر باشد. بنابراین در هماهنگی رنگ ها دقت داشته باشید و هر چیزی را برای همراهی با این رنگ انتخاب نکنید.
رنگ سبز، هم با زرد زیبایی خیره کننده ای دارد و هم آبی و یا اینکه حتی می توانید این رنگ را در کنار بنفش و یا هر رنگ متضادی که نمایی جذاب بسازد نیز قرار دهید.
از کاغذ دیواری سبز رنگ مخصوصا هنگامی که می خواهید محیط تان الهام بخش یک فضای تازه و طبیعی باشد، استفاده کنید.
گفتنی است، ایجاد فضای سبز با پوشش های متنوع گیاهی در طرح های معماری، علاوه بر طراوت و شادابی و تاثیرات گیاهان، با خصوصیات تعدیل کننده و تسکین بخش، به ویژگی های مثبت طرح شما می افزاید.

کاغذ دیواری های رنگ سبز

چگونگی استفاده از رنگ سبز در طراحی دکوراسیون داخلی

  • یک راه طبیعی برای افزودن سبز به طراحی داخلی شما این است که گیاهان پراکنده شده یا در خانه شما گروه بندی شوند، این گیاهان معمولا در نزدیکی یک پنجره در فرمت سنتی یا به صورت یک کاشت دیوار عمودی مدرن گذاشته میشوند.
  • گاهی بهترین محل برای قرار دادن یک رنگ در سقف است و اگر بخواهید این رنگ بخشی از یک الگویی باشد، ممکن است بهترین گزینه باشد.
  • سبز می تواند با موفقیت تقریبا در هر اتاق مورد استفاده قرار گیرد ، اتاق نشیمن یکی از آنهاست ، در چنین اتاقی، کاغذ دیواری سبز رنگ می تواند بر روی دیوار ، بر روی مبلمان، بالش های تزئینی، فرش، لوازم جانبی، نقاشی، نورپردازی، گلدان، در ترکیب با رنگ های دیگر با توجه به سلیقه شما باشد. به عنوان مثال، اگر شما یک مبل سبز را انتخاب کنید، به مرکز اصلی اتاق نشیمن تبدیل می شود و یک نگاه جدید مدرن به شما می دهد.
  • اگر شما مایل به استفاده از رنگ سبز در مناطق بزرگتر هستید، از آن برای حمام، اتاق خواب و اتاق های مطالعه استفاده کنید زیرا باعث ایجاد آرامش و صلح، آرامش خاطر، هم برای خواب و هم برای فعالیت های فکری می شود.
  • اگر بودجه اجازه ندهد دیوارها، مبلمان یا کاشی هایتان را در رنگ های سبز تکان دهید، می توانید لوازم جانبی سبز را در آشپزخانه خود وارد کنید: بشقاب های رسانه ای، لوازم جانبی، نمک و فلفل، بطری، ظروف، جعبه ها و ظروف مختلف برای ادویه جات، ترشی جات، صفحات میوه ها و سبزیجات سبز.
  • سبز برای اتاق خواب و سرویس های بهداشتی مناسب است.
  • رنگ سبز روشن انتخاب مناسبی برای نشیمن و هال به شمار می آید.
  • رنگ سبز تیره برای آشپزخانه و اتاق ناهار خوری مناسب است. زیرا که این رنگ تاثیر خوبی بر سلامتی و تغذیه دارد.
  • رنگ سبز برای فضاهایی مانند کتابخانه یا اتاق مطالعه نیز توصیه می شود. ولی برای فضای مطالعه و کتابخانه قدیمی خود پیشنهاد می کنیم که از سبز براق و خالص استفاده نکنید.
  • نیازی نیست حتما از رنگ سبز برای کل دیوارها استفاده کنید، و یا کل مبلمان خانه خود را سبز انتخاب کنید؛ تکه وسایل سبز رنگ نیز می تواند طراوت و زیبایی را به خانه شما ببخشد، یا میتوانید تنها در یک دیوار خود از کاغذ دیواری سبز رنگ استفاده کنید، اگر در منزل خود پنجره های بلند و رو به سبزی بیرون از خانه دارید، در آن قسمت از خانه از گیاهان بهره ببرید و به این واسطه پیوندی جالب بین محیط داخل خانه و بیرون از آن ایجاد کنید.
  • همیشه به صورت غالب از یک رنگ در دکوراسیون استفاده نکنید؛ از ترکیب های رنگی متفاوت برای دکوراسیون بهره بگیرید، رنگ سبز در مرکز چرخه رنگی قرار گرفته و از سردی بیش از حد آبی و گرمی بیش از حد زرد می کاهد، به همین منظور این رنگ را متوازن کننده دیگر رنگها خواند، از این رنگ زیبا در کنار دیگر رنگها و بخصوص رنگ سفید در فضای حمام خود بهره بگیرید، و به واسطه آن آرامش و زیبایی بسیار زیادی را به فضای خود بدهید.
  • دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    عضو خبرنامه ما شوید

    برای اطلاع از آخرین محصولات و خبرها و تخفیفات دنیای کاغذ دیواری، عضو خبرنامه ما شوید!